Gold Technical View

Posted on 5th November 2017 by Mohd Khairudin in Technical Analisis - Tags: ,

Hi there.. Last week(Oct 30 – Nov. 3), Spot Gold moved higher till 1284 after open dealing around 1272. However..The value going down at lowest value around 1265 but cannot beat the lowest value last week (1263.5). After another breaking the support around 1276-1280, we predict “The Yellow Metal” will continue “Bearish” towards area 1222. (Predictable only.. Please do your own analysis before decide to follow. We didn’t responsible for any loss)

  

TM Piala Malaysia 2017

Posted on 4th November 2017 by Mohd Khairudin in Sukan - Tags:

Assalammualaikum & Selamat Sejahtera..

Keputusan terkini TM Piala Malaysia 2017 bagi edisi yang ke-91:

Selepas perlawanan berakhir untuk separuh masa pertama

JDT berjaya mengatasi Kedah 1-0

Hasil jaringan Aidil Zafuan pada minit awal perlawanan ( minit ke-2)

Perlawanan diteruskan semula untuk Separuh masa kedua..

Gonzalo Cabrera pada minit ke-63 berjaya menjaringkan gol kedua dan menjarakkan JDT lebih jauh kehadapan

Kedudukan sekarang JDT 2 manakala Kedah 0

Keputusan Muktamad

JDT vs Kedah

2 – 0

Tahniah JDT berjaya merangkul Kejuaraan TM Piala Malaysia 2017 edisi ke-91!  Menang atau Kalah adat perlawanan. Kedah terbaik. Tahniah untuk kedua-dua pasukan berjaya ke Perlawanan Akhir TM Piala Malaysia 2017

  

Rumah

Posted on 7th October 2017 by Mohd Khairudin in Renungan,Rumah - Tags:

Salam hormat kepada semua pengunjung blog. Pada kali ini saya ingin berkongsi tentang rumah. Syukur Alhamdulillah tahun ni saya telah dikurniakan rezeki untuk mendiami rumah sendiri. Bertahun kami menyewa rumah(Quarters) kerajaan.  Bak kata orang rezeki, ajal dan maut di tangan Tuhan. Bagi mereka yang belum menetap dirumah sendiri jangan bersedih mungkin masanya kan tiba, mungkin rezeki anda terdapat pada “part” yang lain seperti kebebasan, melancong, kereta, sentiasa cukup dll. 🙂 .

walau apa pun kita akan sentiasa berusaha untuk kebaikan dan kejayaan hidup. Baiklah.. Jika cakap tentang rumah.. Harga rumah semakin hari semakin naik kan? Betul tak! Tapi tengok kawasan juga la kan. Hakikat yang harus diterima oleh saya rumah saya keluasannya tidak berbaloi dengan harga.. Senang cerita harga mahal tapi sempit atau tak cukup luas.. Bukan kita tak bersyukur tapi begitu lah hakikat.. Mungkin kebanyakan rumah taman begitu lah lebih lebih lagi lokasi berdekatan dengan pusat pendidikan atau bandar serta tempat tinggi (terlindung daripada kawasan banjir).  Jadi.. Jika nak puas hati lebih baik beli tanah lepas tu buat rumah sendiri.. Save banyak katanya.. Apa apa pun pandangan masing2 & akan ada pro dan kon nya.

Bersambung.. (Jika berkelapangan) 🙂

  

Mohd Khairudin Dot Com

↑ Grab this Headline Animator