Cara Jimat dan Selamat Pos Barang

Sekarang ni ramai yang buat bisnes pos barang. Ada yang guna Ebay, Mudah, Lelong dan sebagainya. Ada yang nak buat tapi tak tahu, maka ramai lah yang membeli eBook yang berkaitan. Pada pandangan aku la jika suatu benda yang kita nak buat jika kita tak mahu baca dan tak mahu belajar senang cerita tak nak berusaha sampai bila pun kita tak tahu. Beli eBook pun bila buka eBook tu baca belum habis lagi dah tak sabar nak buat pun tak jadi. Yang untungnya cuma mereka yang berjaya menjual eBook. Tapi tidak salah kerana bila-bila masa pun boleh buat rujukan balik cuma masa terbuang sikit. Buat koleksi pun ok juga eBook tu. Aku bukan nak bercakap tentang eBook tapi nak bercerita tentang Pos Barang, ya! Cara Selamat Pos Barang pada pandanganku. Barang yang kita nak pos mungkin pakaian atau barang-barang, dokumen dll. Memandangkan masih ramai yang tidak tahu kaedah untuk pos barang lebih selamat aku saja pandai-pandai je ni, kalau tersilap juga komen-komen la ya.

Sebelum tu nak tanya sikit korang ada lesen ke main jual beli barang melalui pos tu? Barang-barang tu original ke tak tu? Kalau sekadar nak tolong kawan-kawan yang nak pakai barang,”Nak Idup”,tolong kawan-kawan berniaga tu tak kisah lah tapi kalau untuk tujuan komersial fikir-fikir la. Negara kita ni ada undang-undang bukannya apa harga barang makin hari makin naik, para peniaga yang berdaftar kena bayar lesen, sewa premis, cukai jadi tak adil lah cuma peniaga yang naikkan harga barang yang tak berpada-pada tu hmm tanya orang KPDN la.

Baiklah berbalik kepada urusan pengeposan barang. Oleh sebab aku ada pengalaman sikit-sikit tentang pos barang. Cara yang selamat untuk pos barang senang saja pergi pos kat Pejabat Pos Malaysia la Ha! Ha! Ha! :lol:  . Sorry melawak, jika nak pos dalam negeri minta dengan orang jaga kaunter tu “Pos Daftar/Register Dalam Negeri”. Jika nak pos ke luar negeri minta dengan orang jaga kaunter tu “Pos Register/Daftar Luar Negeri”. Bukannya apa senang nak track id number. Ini bagi yang nak pos barang cara ekonomi, kira selamat tanpa rushing la. Pos Laju dan Pos Ekspress tu nama lagi “Laju” dan “Ekspress”..Kalau kita nak naik Boat Laju dan Bas Ekspress faham-faham la harga dia :-) .  Oh! ya satu lagi jika mahu pos barang ke luar negeri minta borang kastam yang warna hijau tu untuk declare barang. Rasanya setakat ni saja lah perkongsian tentang cara Jimat dan Selamat Pos Barang.

Related Posts with Thumbnails
Be Sociable, Share!
  

64 Comments »

  1. buy viagra, tadalafil, cheap synthroid, viagra generic

    Comment by cialis without a doctor prescription — September 28, 2016 @ 2:47 am

  2. propecia, canadian pharmacy 24h, cytotec uses, buy viagra online

    Comment by cheap viagra — September 28, 2016 @ 2:58 am

  3. canadian viagra, canadian pharcharmy online, cialis 5 mg price walmart, free samples of viagra

    Comment by canadian pharcharmy online — September 28, 2016 @ 3:01 am

  4. albendazole,

    Comment by albendazole over the counter — September 28, 2016 @ 3:06 am

  5. buy cialis online, viagra, tadalafil tablets, viagra generic

    Comment by cialis — September 28, 2016 @ 3:10 am

  6. overseas pharmacies, viagra generic, viagra, generic cialis

    Comment by canadian pharmacy — September 28, 2016 @ 3:22 am

  7. buy tadalafil online, cialis generic, viagra.com, generic cialis

    Comment by generic viagra — September 28, 2016 @ 3:33 am

  8. buy viagra online cheap,

    Comment by viagra — September 28, 2016 @ 3:33 am

  9. online pharmacies canada, cialis vs viagra, canadian medications, finasteride

    Comment by online pharmacy — September 28, 2016 @ 3:38 am

  10. purchase viagra without a doctor prescription, no prescription viagra, viagra without a doctor’s prescription, viagra without a doctor prescription

    Comment by generic cialis — September 28, 2016 @ 3:50 am

  11. vardenafil, viagra generic, cialis online, cialis without a doctor’s prescription

    Comment by levitra 20 mg — September 28, 2016 @ 4:06 am

  12. buy viagra, viagra generic, cialis vs viagra, no prescription viagra

    Comment by cialis — September 28, 2016 @ 4:15 am

  13. canadian pharmacy no prescription, generic viagra, cialis vs viagra, viagra samples

    Comment by canadian pharcharmy online — September 28, 2016 @ 4:26 am

  14. canada pharmacy online, viagra online, buy viagra online, viagra online canada pharmacy

    Comment by cheap cialis — September 28, 2016 @ 4:37 am

  15. buy viagra

    Comment by canadian viagra — September 28, 2016 @ 4:46 am

  16. canadian pharmacy no prescription, viagra without prescription, viagra online without prescription, cialis without doctor prescription

    Comment by generic viagra — September 28, 2016 @ 4:48 am

  17. generic viagra

    Comment by cialis over the counter at walmart — September 28, 2016 @ 4:49 am

  18. priligy online, buy tadalafil online, cialis over the counter in usa, cialis without doctor prescription

    Comment by viagra online canada pharmacy — September 28, 2016 @ 4:52 am

  19. online pharmacy no prescription, buy viagra, my canadian pharmacy, viagra without a doctor prescription

    Comment by cialis vs viagra — September 28, 2016 @ 4:59 am

  20. drug store, generic tadacip, buy viagra, cheap cialis

    Comment by viagra without a doctor prescription usa — September 28, 2016 @ 5:08 am

  21. buy viagra online, buy viagra online, generic viagra, viagra without a doctor prescription

    Comment by cheap cialis — September 28, 2016 @ 5:11 am

  22. buy viagra, buy viagra online, viagra online, cialis 20 mg

    Comment by sildenafil — September 28, 2016 @ 5:13 am

  23. viagra 100mg, cheap cialis professional, generic avanafil, viagra.com

    Comment by canadian pharcharmy online — September 28, 2016 @ 5:20 am

  24. buy doxycycline,

    Comment by doxycycline — September 28, 2016 @ 5:25 am

  25. buy cialis, priligy, viagra 100mg, sildenafil citrate 100mg

    Comment by real viagra without a doctor prescription — September 28, 2016 @ 5:30 am

  26. buy viagra, viagra, viagra without a doctor’s prescription, online pharmacies usa

    Comment by cialis vs viagra — September 28, 2016 @ 5:41 am

  27. furosemide 40 mg without prescription,

    Comment by furosemide — September 28, 2016 @ 5:43 am

  28. canada pharmacy, viagra online, cheap cialis, viagra online

    Comment by viagra without a doctor prescription — September 28, 2016 @ 5:51 am

  29. cheap cialis

    Comment by best price 100mg generic viagra — September 28, 2016 @ 5:54 am

  30. viagra.com, generic viagra, viagra without a doctor prescription, canadian mail order pharmacies

    Comment by generic cialis — September 28, 2016 @ 5:55 am

  31. online medical, viagra generic, pharmacy canada, cialis vs viagra

    Comment by cialis without a doctor prescription — September 28, 2016 @ 6:02 am

Leave a comment

Mohd Khairudin Dot Com

↑ Grab this Headline Animator