Cara Jimat dan Selamat Pos Barang

Sekarang ni ramai yang buat bisnes pos barang. Ada yang guna Ebay, Mudah, Lelong dan sebagainya. Ada yang nak buat tapi tak tahu, maka ramai lah yang membeli eBook yang berkaitan. Pada pandangan aku la jika suatu benda yang kita nak buat jika kita tak mahu baca dan tak mahu belajar senang cerita tak nak berusaha sampai bila pun kita tak tahu. Beli eBook pun bila buka eBook tu baca belum habis lagi dah tak sabar nak buat pun tak jadi. Yang untungnya cuma mereka yang berjaya menjual eBook. Tapi tidak salah kerana bila-bila masa pun boleh buat rujukan balik cuma masa terbuang sikit. Buat koleksi pun ok juga eBook tu. Aku bukan nak bercakap tentang eBook tapi nak bercerita tentang Pos Barang, ya! Cara Selamat Pos Barang pada pandanganku. Barang yang kita nak pos mungkin pakaian atau barang-barang, dokumen dll. Memandangkan masih ramai yang tidak tahu kaedah untuk pos barang lebih selamat aku saja pandai-pandai je ni, kalau tersilap juga komen-komen la ya.

Sebelum tu nak tanya sikit korang ada lesen ke main jual beli barang melalui pos tu? Barang-barang tu original ke tak tu? Kalau sekadar nak tolong kawan-kawan yang nak pakai barang,”Nak Idup”,tolong kawan-kawan berniaga tu tak kisah lah tapi kalau untuk tujuan komersial fikir-fikir la. Negara kita ni ada undang-undang bukannya apa harga barang makin hari makin naik, para peniaga yang berdaftar kena bayar lesen, sewa premis, cukai jadi tak adil lah cuma peniaga yang naikkan harga barang yang tak berpada-pada tu hmm tanya orang KPDN la.

Baiklah berbalik kepada urusan pengeposan barang. Oleh sebab aku ada pengalaman sikit-sikit tentang pos barang. Cara yang selamat untuk pos barang senang saja pergi pos kat Pejabat Pos Malaysia la Ha! Ha! Ha! :lol:  . Sorry melawak, jika nak pos dalam negeri minta dengan orang jaga kaunter tu “Pos Daftar/Register Dalam Negeri”. Jika nak pos ke luar negeri minta dengan orang jaga kaunter tu “Pos Register/Daftar Luar Negeri”. Bukannya apa senang nak track id number. Ini bagi yang nak pos barang cara ekonomi, kira selamat tanpa rushing la. Pos Laju dan Pos Ekspress tu nama lagi “Laju” dan “Ekspress”..Kalau kita nak naik Boat Laju dan Bas Ekspress faham-faham la harga dia :-) .  Oh! ya satu lagi jika mahu pos barang ke luar negeri minta borang kastam yang warna hijau tu untuk declare barang. Rasanya setakat ni saja lah perkongsian tentang cara Jimat dan Selamat Pos Barang.

VN:F [1.8.1_1037]
Rating: 8.2/10 (5 votes cast)
VN:F [1.8.1_1037]
Rating: 0 (from 0 votes)
Cara Jimat dan Selamat Pos Barang8.2105
Related Posts with Thumbnails
Be Sociable, Share!
  

64 Comments »

  1. azithromycin 250 mg,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by azithromycin — July 27, 2016 @ 12:57 am

  2. benicar hct coupons,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by benicar — July 27, 2016 @ 2:08 am

  3. celebrex,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by celebrex — July 27, 2016 @ 2:17 am

  4. price of bupropion,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by bupropion sr — July 27, 2016 @ 2:48 am

  5. [url=http://buysildenafil.red/]sildenafil[/url] [url=http://serpinaonline.science/]serpina online[/url] [url=http://ampicillinsulbactam.party/]more hints[/url] [url=http://buymobic.stream/]buy mobic[/url]

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by aslyncasafv5 — July 27, 2016 @ 2:55 am

  6. clonidine 0.2 mg,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by clonidine — July 27, 2016 @ 2:57 am

  7. ゲストブック Здравствуйте Поставили на ваш Сайт ссылку на сайте http://otradsamoubic2016smotretonlinenatelafon.hd1080hd.ru если в течении 2ух дней вы не удалите из коментариев мы также оствим.

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by mnu05h — July 27, 2016 @ 3:03 am

  8. crestor,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by crestor medication — July 27, 2016 @ 3:07 am

  9. buy tetracycline online without prescription,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by tetracycline — July 27, 2016 @ 3:16 am

  10. bupropion xl,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by bupropion — July 27, 2016 @ 4:16 am

  11. doxycycline,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by doxycycline — July 27, 2016 @ 4:20 am

  12. view website,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by clomid iui — July 27, 2016 @ 4:46 am

  13. cephalexin,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by cephalexin 500 mg — July 27, 2016 @ 4:56 am

  14. buy vpxl,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by resources — July 27, 2016 @ 5:06 am

  15. amoxicillin 875,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by amoxicillin 875 — July 27, 2016 @ 5:09 am

  16. baclofen cost,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by buy baclofen — July 27, 2016 @ 5:25 am

  17. arimidex,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by buy arimidex — July 27, 2016 @ 6:03 am

  18. propecia,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by cheap generic propecia — July 27, 2016 @ 6:26 am

  19. levitra,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by levitra prices — July 27, 2016 @ 6:56 am

  20. singulair,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by singulair — July 27, 2016 @ 7:51 am

  21. cialis,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by cialis — July 27, 2016 @ 8:10 am

  22. diclofenac,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by link — July 27, 2016 @ 8:26 am

  23. cephalexin 250mg capsules,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by cephalexin — July 27, 2016 @ 9:40 am

  24. buy wellbutrin online,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by wellbutrin — July 27, 2016 @ 11:06 am

  25. metformin hcl 1000,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by metformin tablet — July 27, 2016 @ 11:25 am

  26. diclofenac,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by voltaren gel 1 — July 27, 2016 @ 12:05 pm

  27. generic viagra soft,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by generic viagra soft — July 27, 2016 @ 12:16 pm

  28. フィルム
    http://otradsamoubic2016smotretonlinenatelafon.hd1080hd.ru/index.php?smotret_online_2016_kino_film_otrad_samoubic=90652

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by mininim — July 27, 2016 @ 12:27 pm

  29. buy acyclovir,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by buy acyclovir — July 27, 2016 @ 12:37 pm

  30. フィルム
    http://otradsamoubic2016smotretonlinenatelafon.hd1080hd.ru/index.php?smotret_online_2016_kino_film_otrad_samoubic=81687

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by g.mr.vladv — July 27, 2016 @ 1:18 pm

  31. clomid,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by clomid pill — July 27, 2016 @ 1:39 pm

  32. フィルム
    http://otradsamoubic2016smotretonlinenatelafon.hd1080hd.ru/index.php?smotret_online_2016_kino_film_otrad_samoubic=157185

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by nsk_777v — July 27, 2016 @ 1:56 pm

  33. [url=http://augmentin875mg.party/]generic augmentin online[/url] [url=http://medrol.kim/]medrol[/url] [url=http://abilifycost.webcam/]abilify costs[/url] [url=http://buyclindamycin.red/]buy clindamycin online[/url] [url=http://buyprednisolone.kim/]prednisolone[/url]

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by aslyncs7zgzm — July 27, 2016 @ 2:28 pm

  34. wellbutrin online,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by wellbutrin online — July 27, 2016 @ 3:20 pm

  35. cafergot,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by cafergot online — July 27, 2016 @ 3:29 pm

  36. prednisone 10mg,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by prednisone — July 27, 2016 @ 3:58 pm

  37. clindamycin,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by clindamycin generic — July 27, 2016 @ 4:30 pm

  38. prednisone,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by prednisone on line — July 27, 2016 @ 4:58 pm

  39. extra resources,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by generic zoloft online — July 27, 2016 @ 5:21 pm

  40. buy fluoxetine online,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by buy fluoxetine — July 27, 2016 @ 5:31 pm

  41. フィルム
    http://otradsamoubic2016smotretonlinenatelafon.hd1080hd.ru/index.php?smotret_online_2016_kino_film_otrad_samoubic=90818

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by blogkremnevt — July 27, 2016 @ 5:44 pm

  42. フィルム
    http://otradsamoubic2016smotretonlinenatelafon.hd1080hd.ru/index.php?smotret_online_2016_kino_film_otrad_samoubic=116502

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by lilmad2209r — July 27, 2016 @ 6:17 pm

  43. clomid price,

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by resources — July 27, 2016 @ 7:11 pm

Leave a comment

Mohd Khairudin Dot Com

↑ Grab this Headline Animator