Kerja Sebagai Jurutaip Data Pengiklanan

Posted on 3rd January 2011 by Mohd Khairudin in Maklumat,Pendapatan,Renungan - Tags:

Sekarang ni bermacam-macam bentuk peluang bisnes atau kerja ada di internet.  Pilih sahaja yang mana satu anda berkenan.  Saya ingin membuat sedikit ulasan tentang kerja sebagai jurutaip(data pengiklanan).  Sebelum itu ingin saya jelaskan di sini bahawa ulasan saya ini hanyalah pendapat peribadi berdasarkan pengalaman.  Tujuan saya hanya untuk berkongsi dan sama-sama kita membuat penilaian atau kesimpulan terhadap kerja yang ingin saya kupaskan di sini.  Sedikit pun tidak terniat untuk menjatuhkan mana-mana pihak tetapi saya sudah lali dengan bisnes seperti surat berantai ni.  Baiklah, kerja sebagai jurutaip…pada mulanya saya ingatkan mudah sahaja kerjanya hanya menaip kemudian kita akan mendapat bayaran atas usaha yang telah kita buat dengan menaip.  Sangkaan saya jauh sama sekali.  Kita tidak akan menerima bayaran selagi kita tidak berjaya menjual apa yang telah kita taip.  Anda nak tahu apa yang perlu kita taip?  Berdasarkan apa yang telah saya alami mungkin hanya mengubah ayat yang telah sedia ada dan juga nombor akaun bank agar mangsa/mereka yang masih baru nak berkecimpung dengan apa yang dikatakan sebagai bisnes internet turut sama berminat mendapatkan kerja menaip tersebut..kononnya.

Bentuk bisnes seperti ini mungkin disambut baik oleh sesetengah pihak..ooo..macam ni la kot apa yang orang kata bisnes internet.  Tidak jauh bezanya dengan ” Adakah Anda Ingin Menjana Wang RM5000-RM10000 sebulan? Jika ya! Sila hantarkan sampul surat dan wang pos sejumlah RM10″..Selepas itu nak tahu apa yang anda akan terima? Anda mesti sudah dapat mengagaknya. Sila buat seperti apa yang telah saya lakukan..iklan-iklan kan dalam surat khabar dll.  Memang lah dapat kalau betul-betul buat..hantar kepada 500 orang yang betul-betul minat confirm dapat RM5000 tapi sampai bila?  Ini lah bentuk “Surat Berantai”.  Ntahlah sama-sama lah kita buat penilaian bentuk bisnes sebegini..but it’s small matter if you would like to try and you tanggung akibatnya.  Secara peribadi saya rasa macam kita tipu orang je..macam-macam bentuk perniagaan boleh dieksploitasi jadi berhati-hatilah dalam membuat pilihan.  Seterusnya effect kepada bisnes internet yang sebenar.

VN:F [1.8.1_1037]
Rating: 8.2/10 (31 votes cast)
VN:F [1.8.1_1037]
Rating: +23 (from 25 votes)
Kerja Sebagai Jurutaip Data Pengiklanan8.21031
Related Posts with Thumbnails
Be Sociable, Share!
  

165 Comments »

  1. This article may be focus that is everyone’s that is worth. When may I find more out?
    Carcrashes

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by Carcrashes — June 6, 2016 @ 4:25 am

  2. Optake Industrial

    Mohd Khairudin Dot Com » Kerja Sebagai Jurutaip Data Pengiklanan

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Trackback by Optake Industrial — June 6, 2016 @ 5:39 am

  3. hoverboard new york ny menu

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by ratchet hoverboard tricks — June 6, 2016 @ 5:50 am

  4. hoverboard unicycle 2 wheel

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by hoverboard unicycle 2 wheel — June 6, 2016 @ 5:55 am

  5. Greate article. Keep writing such kind of info on your site. Im really impressed by it.
    nike free 2 nike free sko http://www.astoria-arosa.ch/files/file/?nike-free-run-billig-XZmHLU22

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by nike free 2 nike free sko — June 6, 2016 @ 6:22 am

  6. Keep up to keep the-art along with the sources of cartoon alive the nice work guys! It’s important that individuals proceed with all the occasions and recognize how technology improvements and permits development, but in addition we understand how we got there!
    True prep http://thisismaik.com/true-prep/

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by True prep — June 6, 2016 @ 6:49 am

  7. I am sure this article has touched all the internet users, its really really pleasant post on building up new web site.|
    nike free 5.0 tr fit 5 print nike free 6.0 http://www.astoria-arosa.ch/files/file/?nike-free-run-billig-HuIt22Pe

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by nike free 5.0 tr fit 5 print nike free 6.0 — June 6, 2016 @ 7:14 am

  8. hoverboard rules ny yankees

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by hoverboard rules ny yankees — June 6, 2016 @ 7:28 am

  9. hoverboard at target

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by hoverboard at target — June 6, 2016 @ 7:48 am

  10. No bother Laura. Very happy to distribute a Gaelic love that is little around. Hope the songs are coming along perfectly.
    Configuration management software http://thisismaik.com/configuration-management-software/

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by Configuration management software — June 6, 2016 @ 7:57 am

  11. hoverboard new york ny 10018 zip

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by hoverboard new law in florida passed — June 6, 2016 @ 8:19 am

  12. cnilight.com

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Trackback by cnilight.com — June 6, 2016 @ 8:29 am

  13. lexus makes hoverboard

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by lexus makes hoverboard — June 6, 2016 @ 8:34 am

  14. There’s certainly a great deal to learn about
    this issue. I love all the points you’ve made.

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by Jane — June 12, 2016 @ 6:36 pm

  15. I am really impressed along with your writing skills and also together with the
    layout on your blog. Is that this a paid theme or do you customize it yourself?

    In either case keep up to date the excellent quality writing, it’s rare to see a great
    blog like this one nowadays.

    my web site; LonnieAChoma

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by LonnieAChoma — June 16, 2016 @ 9:36 pm

  16. WQ0dZt tfcybfdbhjrb, [url=http://ttmhmcjcncci.com/]ttmhmcjcncci[/url], [link=http://jvyjigtuhcgm.com/]jvyjigtuhcgm[/link], http://xwizfipqbnod.com/

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by rigntu — June 23, 2016 @ 7:53 am

  17. Dobry przykład oby tak dalej.

    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    UN:F [1.8.1_1037]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Comment by Alonzo Khatri — June 23, 2016 @ 2:05 pm

Leave a comment

Mohd Khairudin Dot Com

↑ Grab this Headline Animator