Rumah

Posted on 7th October 2017 by Mohd Khairudin in Renungan,Rumah - Tags:

Salam hormat kepada semua pengunjung blog. Pada kali ini saya ingin berkongsi tentang rumah. Syukur Alhamdulillah tahun ni saya telah dikurniakan rezeki untuk mendiami rumah sendiri. Bertahun kami menyewa rumah(Quarters) kerajaan.  Bak kata orang rezeki, ajal dan maut di tangan Tuhan. Bagi mereka yang belum menetap dirumah sendiri jangan bersedih mungkin masanya kan tiba, mungkin rezeki anda terdapat pada “part” yang lain seperti kebebasan, melancong, kereta, sentiasa cukup dll. 🙂 .

walau apa pun kita akan sentiasa berusaha untuk kebaikan dan kejayaan hidup. Baiklah.. Jika cakap tentang rumah.. Harga rumah semakin hari semakin naik kan? Betul tak! Tapi tengok kawasan juga la kan. Hakikat yang harus diterima oleh saya rumah saya keluasannya tidak berbaloi dengan harga.. Senang cerita harga mahal tapi sempit atau tak cukup luas.. Bukan kita tak bersyukur tapi begitu lah hakikat.. Mungkin kebanyakan rumah taman begitu lah lebih lebih lagi lokasi berdekatan dengan pusat pendidikan atau bandar serta tempat tinggi (terlindung daripada kawasan banjir).  Jadi.. Jika nak puas hati lebih baik beli tanah lepas tu buat rumah sendiri.. Save banyak katanya.. Apa apa pun pandangan masing2 & akan ada pro dan kon nya.

Bersambung.. (Jika berkelapangan) 🙂

  

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment

Mohd Khairudin Dot Com

↑ Grab this Headline Animator