Rumah

Posted on 7th October 2017 by Mohd Khairudin in Renungan,Rumah - Tags:

Salam hormat kepada semua pengunjung blog. Pada kali ini saya ingin berkongsi tentang rumah. Syukur Alhamdulillah tahun ni saya telah dikurniakan rezeki untuk mendiami rumah sendiri. Bertahun kami menyewa rumah(Quarters) kerajaan.  Bak kata orang rezeki, ajal dan maut di tangan Tuhan. Bagi mereka yang belum menetap dirumah sendiri jangan bersedih mungkin masanya kan tiba, mungkin rezeki anda terdapat pada “part” yang lain seperti kebebasan, melancong, kereta, sentiasa cukup dll. 🙂 .

walau apa pun kita akan sentiasa berusaha untuk kebaikan dan kejayaan hidup. Baiklah.. Jika cakap tentang rumah.. Harga rumah semakin hari semakin naik kan? Betul tak! Tapi tengok kawasan juga la kan. Hakikat yang harus diterima oleh saya rumah saya keluasannya tidak berbaloi dengan harga.. Senang cerita harga mahal tapi sempit atau tak cukup luas.. Bukan kita tak bersyukur tapi begitu lah hakikat.. Mungkin kebanyakan rumah taman begitu lah lebih lebih lagi lokasi berdekatan dengan pusat pendidikan atau bandar serta tempat tinggi (terlindung daripada kawasan banjir).  Jadi.. Jika nak puas hati lebih baik beli tanah lepas tu buat rumah sendiri.. Save banyak katanya.. Apa apa pun pandangan masing2 & akan ada pro dan kon nya.

Bersambung.. (Jika berkelapangan) 🙂

Please follow and like us:
  

Kenangan Petrosains

Posted on 20th November 2016 by Mohd Khairudin in Bercuti,Maklumat,Pendidikan,Percutian,Rujukan,Teknologi - Tags:

Pada 18 September 2016, kami sekeluarga telah bertandang ke Petrosains, KL.  First time kami pergi & bawa anak-anak ke sana, bagi cerdik sket 😅 ;


nak baca lagi klik sini…

Please follow and like us:
  

Berhibur di Bukit Merah LakeTown

Posted on 10th September 2016 by Mohd Khairudin in Bercuti,Hiburan,Keluarga,Maklumat,Percutian - Tags: ,


Hidup kita ni seperti roda, kekadang berada di atas.. Kemudian di bawah.. Begitu lah putaran hidup.  Semakin hari semakin sibuk, pergerakan seolah-olah selalu terbatas.. Pergerakan masa yang pantas.. berkejar ke sana.. Berkejar ke sini mencari nafkah.. Kekadang kita terperangkap dengan sistem ciptaan manusia, kita tersepit..kepenatan sehingga meminggirkan insan yang rapat dengan kita.. Walau apa pun cabaran dan rintangan.. bersyukur lah.. Semoga nikmat berkekalan.

Entri kali ni tentang..


Cuba teka.. gambar atas tu nak baca lagi klik sini…

Please follow and like us:
  

Mohd Khairudin Dot Com

↑ Grab this Headline Animator

 2006-2018 | www.mohdkhairudin.com | Part Time Trader Since 2006
10 visitors online now
4 guests, 6 bots, 0 members
Max visitors today: 16 at 06:30 am UTC
This month: 22 at 10-12-2018 04:42 am UTC
This year: 45 at 07-17-2018 02:08 pm UTC
All time: 133 at 02-01-2017 04:09 am UTC