Rumah

Posted on 7th October 2017 by Mohd Khairudin in Renungan,Rumah - Tags:

Salam hormat kepada semua pengunjung blog. Pada kali ini saya ingin berkongsi tentang rumah. Syukur Alhamdulillah tahun ni saya telah dikurniakan rezeki untuk mendiami rumah sendiri. Bertahun kami menyewa rumah(Quarters) kerajaan.  Bak kata orang rezeki, ajal dan maut di tangan Tuhan. Bagi mereka yang belum menetap dirumah sendiri jangan bersedih mungkin masanya kan tiba, mungkin rezeki anda terdapat pada “part” yang lain seperti kebebasan, melancong, kereta, sentiasa cukup dll. 🙂 .

walau apa pun kita akan sentiasa berusaha untuk kebaikan dan kejayaan hidup. Baiklah.. Jika cakap tentang rumah.. Harga rumah semakin hari semakin naik kan? Betul tak! Tapi tengok kawasan juga la kan. Hakikat yang harus diterima oleh saya rumah saya keluasannya tidak berbaloi dengan harga.. Senang cerita harga mahal tapi sempit atau tak cukup luas.. Bukan kita tak bersyukur tapi begitu lah hakikat.. Mungkin kebanyakan rumah taman begitu lah lebih lebih lagi lokasi berdekatan dengan pusat pendidikan atau bandar serta tempat tinggi (terlindung daripada kawasan banjir).  Jadi.. Jika nak puas hati lebih baik beli tanah lepas tu buat rumah sendiri.. Save banyak katanya.. Apa apa pun pandangan masing2 & akan ada pro dan kon nya.

Bersambung.. (Jika berkelapangan) 🙂

  

Belajar Trading Forex

Salam hormat saya ucapkan kepada semua.. wang bukan segala-galanya namun boleh dikatakan segala-galanya memerlukan wang. Itu lah ungkapan yang semakin kerap diungkapkan lebih lebih lagi dalam era gst di Malaysia. Apa boleh buat itulah dasar yang telah diputuskan yang mana disokong oleh ramai warga Malaysia.  Mungkin kerana desakan hidup atau pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab, mengambil kesempatan memanipulasi sistem, kefahaman menerusi kemampuan akademik, darjat & psikologi golongan-golongan yang lemah.. katanya harga barang turun kerana gst..

Hakikatnya..pahit terpaksa ditelan.

Hidup perlu diteruskan.. Ramai sentiasa berkejaran mencari peluang-peluang menambah pendapatan.. Tersepit.. Tertipu.. Masa menjadi singkat.. Mencari dan mencari jalan keluar untuk menjalani kehidupan yang sangat mencabar. Walau apa pun rintangan dan cabaran.. Pasti ada jalan keluar.. InsyaAllah berusahalah dengan tabah! Fikir dan teliti semasak-masaknya kesan yang bakal berlaku, kaji & rujuk pandangan ramai pihak sebelum mengambil keputusan penyelesaian..

Pada masa kini, sains dan teknologi perlu dimanfaatkan secara optimum, berfikiran terbuka.. Positif dengan hakikat namun tidak sekali-kali mengenepikan syariat & hukum Allah SWT.

Pandangan saya salah satu cara ke arah untuk mendapatkan atau menambah sumber pendapatan ialah Belajar  Forex Trading. Apakah Forex? Forex ialah wang yang ditukar dengan wang dari negara luar(selain negara Malaysia jika anda warga Malaysia)

Bersambung…

  

Al-Quran Hour

Salam hormat kepada semua.. Kita sedia maklum bahawa hari ni 9 Zulhijjah, merupakan hari Arafah, ramai yang berpuasa sunat hari ni..  Hari ini juga merupakan hari dimana pada pukul 9.00 hingga 10.00 pagi (selama sejam) dianjurkan “Al-Quran Hour”;

Semoga kita semua dapat sama-sama memanfaatkan satu jam bersama Al-Quran ini. Baca lah Al-Quran tidak kira bila dan di mana kita berada.. program seumpama ini seharusnya perlu diwujudkan dengan lebih kerap agar kita sama-sama mengamalkannya dalam kehidupan.

  

Mohd Khairudin Dot Com

↑ Grab this Headline Animator